tag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post6345016839924597975..comments2024-03-17T16:38:28.176+01:00Comments on Dunai Szigetek: ImsósSzávoszt-Vass Dánielhttp://www.blogger.com/profile/17508471645723905156noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-13984637027493842292016-08-04T08:36:55.670+02:002016-08-04T08:36:55.670+02:00Oké Schöni! :DOké Schöni! :DAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-18983562946922272212012-08-22T11:33:01.172+02:002012-08-22T11:33:01.172+02:00Lényegi szempontból nem jelentős információ, de eg...Lényegi szempontból nem jelentős információ, de egy korrekciót megérdemel(het): - A Duna Paks és Ordas közötti átvágása 1841-ben történt meg ténylegesen. <br /><br />Amúgy az oldal szerkesztéséhez gratulálok!<br />S. JánosAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-41611777430620397842012-04-20T21:08:36.239+02:002012-04-20T21:08:36.239+02:00Bizony-bizony, a tolnai Duna. A dunamenti németek ...Bizony-bizony, a tolnai Duna. A dunamenti németek betelepítésekor a Tolnába, Baranyába és Somogyba érkező családok még Tolna településen szálltak ki az ulmi skatulyákból...Danielhttps://www.blogger.com/profile/11234181330795427754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-8129649109810825562012-04-16T18:38:33.796+02:002012-04-16T18:38:33.796+02:00A 40 kilométerbe - ahogy jeleztem is - beleszámít ...A 40 kilométerbe - ahogy jeleztem is - beleszámít a várszegi átvágás. Ennek következtében jött létre a faddi holtág, és vesztette el Duna-partját Tolna mezővárosa. De erről majd később... :)Szávoszt-Vass Dánielhttps://www.blogger.com/profile/09501307078413874242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-75350972956730339762012-04-16T14:57:07.679+02:002012-04-16T14:57:07.679+02:00Sokallom a 40km-es rövidülést a kanyarátvágást ill...Sokallom a 40km-es rövidülést a kanyarátvágást illetően. Nem csak 4km?SZShttps://www.blogger.com/profile/14117856216506733509noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-33265018496210977092012-04-15T17:03:20.560+02:002012-04-15T17:03:20.560+02:00Sziasztok, Zebegényben ott felétek a vasút és az ú...Sziasztok, Zebegényben ott felétek a vasút és az út bevágása sokkal inkább veszélyezteti a löszfalat, mint a Duna. Bizonyára ott is jelentkezett természetes elmosódás, de közel sem olyan nagy mértékben, mint itt az Imsós kanyarban. Az a parti kőszórás is sokat segít a sziget mellett. Szerencsére nálatok még emberi bénázás (ún. "folyószabályzás") sincsen, mint pl. Kulcson. Majd nézek valami régi térképet, de nem valószínű, hogy amióta térkép van túl sok mindent elmosott volna a Duna Zebegénynél. Épp hogy inkább építette azt a szigetet az ablakotok alá! :)Szávoszt-Vass Dánielhttps://www.blogger.com/profile/09501307078413874242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-41171289825000344232012-04-13T21:10:33.288+02:002012-04-13T21:10:33.288+02:00Ez a cikk is nagyon tetszik nekünk, mint a többi.
...Ez a cikk is nagyon tetszik nekünk, mint a többi.<br />Kérünk szépen értekezést arról, hogy a fentiekhez hasonló helyzetben fekvő Zebegény és környékének partszakasza - ehhez képest - milyen ütemben változik/változott, tekintetbe véve a kétvágányos vasúti pálya jelenlétét is.<br /><br />(bocs, péntek este így sikerül csak fogalmaznom)<br />A sütit köszönjük, kíváló!<br /><br />B és SBKSzSacihttps://www.blogger.com/profile/04040094041846937494noreply@blogger.com