tag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post6349161742104797340..comments2024-03-17T16:38:28.176+01:00Comments on Dunai Szigetek: A Rábca négy torkolata III. - Régi híd az új meder fölöttSzávoszt-Vass Dánielhttp://www.blogger.com/profile/17508471645723905156noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-38420968461906424722020-12-23T10:49:59.397+01:002020-12-23T10:49:59.397+01:00A “régi torkolatnál” és a régi mederszakaszon elké...A “régi torkolatnál” és a régi mederszakaszon elkészült a torkolati zsilip, ebből nem következik, hogy holtág lett. Az új torkolatnál 1991-ben adták át a kaput, ugyancsak Göcsei írja a 115. oldalon, akkor indult meg a víz az új mederben. Egészen biztosan nem volt még 1985-ben holtág a mai Öreg-Rábca, nem csak azért, mert ott nőttem fel, a falu Rábca felőli legszélső házában, és vannak 1986-os képeim, amikor még csak ásták az új medret, hanem Göcsei mellett további források is erről írnak, 32-es jegyzet itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Abda#Történeti_földrajzTerbócs Attilahttps://www.blogger.com/profile/02788778681870165433noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-71702722030856784712020-05-30T16:44:52.454+02:002020-05-30T16:44:52.454+02:00Az általam ismert szakirodalomban ez a dátum szere...Az általam ismert szakirodalomban ez a dátum szerepelt lásd pl.: DR. GÖCSEI IMRE, VÁLTOZÁSOK GYŐR KÖRNYÉKÉNEK VÍZRAJZÁBAN -Földrajzi közlemények 1985: Ő a régi torkolati zsilipet 1985-ben már befejezett műtárgyként említi.<br /> "A torkolatnál levő zsilip már elkészült. A régi mederszakaszon sem alulról, sem felülről nem duzzadhat fel a víz. Ennek következtében Győr néhány külvárosában, Gorkij városban, Győrszigetben, Pinnyéden csökken a talajvíz szintje, ami minden szempontból kedvező. A Rábca új torkolati szakasza a tervek szerint 1986—87-ben készül el."Szávoszt-Vass Dánielhttps://www.blogger.com/profile/09501307078413874242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-31752713525909464802020-05-30T11:56:14.676+02:002020-05-30T11:56:14.676+02:001986-ban szerintem még nem vált holtággá, emlékeim...1986-ban szerintem még nem vált holtággá, emlékeim szerint akkor még bőszen készült az abdai híd és a Mosoni-Duna között a Rábca új torkolati szakasza, fel volt túrva az egész terület. Azzal talán az évtized végére készültek el, az új árvízkaput az új Rábca-torkolatnál pedig már 1991-ben adták át.Terbócs Attilahttps://www.blogger.com/profile/02788778681870165433noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7252800907902466204.post-60064999818529821332019-01-11T20:41:50.611+01:002019-01-11T20:41:50.611+01:00A hidat egyébként már nem használja a közúti forga...A hidat egyébként már nem használja a közúti forgalom, már a 90-es években is jelzőlámpával szabályozott egyirányú forgalom volt rajta keskenysége miatt (busz vagy teherautó mellett már nem fért el egy autó), aztán valamikor a kilencvenes évek második felében a Mosoni-Duna felőli zsilipet kiszélesítve oldották meg az út átvezetését, a hidat pedig lezárták a gépjárműforgalom elől. Ezzel egy gond volt: egyrészt kerülőt jelentett, másrészt ez is az egy-másfél sávos szigeti utcák folytatását képezte, amelyek alkalmatlanok a modern forgalomra. Végül az új uszodához kapcsolódó tereprendezéssel együtt a Bercsényi liget felől csináltak új kikötést a pinnyédi útra. lezlidzsihttps://www.blogger.com/profile/01153346629537010307noreply@blogger.com