Az első fejszecsapások ez év márciusában hangzottak fel a Bátai-Duna helyén felnőtt erdőben. Ezzel lezárultak az engedélyeztetési eljárások hosszú évei, megkezdődhetett végre a mellékág revitalizációja. Egy kilométeres szakaszban a bátai hídtól a soha-meg-nem épült mohácsi vasúti szárnyvonal töltéséig dolgoznak a munkagépek. Eltávolítják a mederben felnőtt, főleg idegen és invazív fajokból álló ártéri erdőt, majd a felhalmozott iszapot halmozzák fel a meder peremén. A vasúti töltés betonpillérei között zsilip épül, amely kisvíznél benntartja a vizet a kikotort szakaszon. Cikkek a Tolnai Népújságban, és a greenfo.hu-n.
A revitalizáció első lépéseinél még nem látszik a végeredmény. Kép forrása: greenfo.hu |
Gemenc térségében a bátai revitalizációt követi majd Őcsény és Decs mellett a Grébeci-Duna kitisztítása, itt érdekes módon a kikotort anyagból vaddombokat emelnek. Ezek olyan magaslatok, ahol a nagyvadak átvészelhetik a nagyobb árvizeket, anélkül, hogy el kéne hagyniuk az erdő védelmét. Előreláthatólag 2013-ig megvalósul a mohácsi Szabadság-sziget melletti környezetvédelmi beruházás. Egy Baja menti - névről nem ismert - mellékágkotrás is tervbe van véve.
Egyenlőre a Vác környéki mellékág-revitalizációs munkálatok a tervezés szintjén sem kezdődtek meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése