2012. június 15., péntek

Duna szabályozás és Ipoly takarítás


Két nagyszerű videót kaptam a minap Pataki Zsolttól, Vácról. Sajnos ideje hiányában nem nevezte be őket a bejegyzésíró pályázatra, ezért kénytelen vagyok én méltatni őket. Az elsőn, saját készítésű felvételein keresztül mutatja be - tudtán kívül - a doktori dolgozatom főbb témaköreit. Alig pár percbe sűríti mindazt, amiről itt a blogon is már számtalan bejegyzés szólt; a folyó szabályozását, a meder mélyülését, a döbbenetes mennyiségű kitermelt sódert és az egyre szélsőségesebbé váló vízjárást. A felvételek helyszíneit és időpontjait remekül választotta meg, hangulatos képeiről úgy vélem sok embert fognak a hétvégén a partra csábítani. Külön öröm a gondolatébresztő bevezető, ahol mindenki végiggondolhatja, mit is jelent számára a Duna. Úgy gondoltam, hogy ideje a Dunai Szigetek blogon a sok szöveg mellett a mozgóképet is segítségül hívni, ha a Dunát meg akarjuk mutatni a maga sokszínűségében.

A második videót egy nagyon szimpatikus kezdeményezés miatt illesztettem be. Idén július 6. és 8. között szervezi a Magosfa Alapítvány Ipolytisztítási akcióját. 20 lelkes ember kenuval végigjárja az Ipoly völgy alsó 40 kilométeres szakaszát és ott minden fellelhető szemetet megpróbálnak összegyűjteni. Ugyan a 20 fő már összegyűlt, de nem hiszem, hogy haragudnának, ha a Tésa és Szob közötti partokon százak követnék a példájukat. Kedvcsinálónak tehát ajánlanám Pataki Zsolt másik felvételét a Duna egyik kedves mellékfolyójáról, az Ipolyról. 

További információk a magosfa.hu honlapon!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon jó videók!!! A dunai különösen, itt nőttem fel, sajnos láttam a holtágak/mellékágak elpusztulását, érzem a horror vízállás változásokat, és ha lenne egy szervezet, aki a Duna megmentésén munkálkodik, a mellékágaktól a hajózás miatt folyamatosan pusztuló halállományig, csatlakoznék hozzá.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...